Saturday 3 December 2011

PruBSN Link Series

Prudential BSN Takaful Berhad telah melancarkan produk barunya PruBSN Link Series yang menggabungkan semua menjadi satu pelan. Mudah untuk bakal pelanggan membuat pilihan.


Tiga langkah mudah ini akan memberi panduan kepada anda dalam mengenal pasti aras perlindungan dan simpanan sesuai yang anda perlukan buat masa kini dan untuk masa hadapan. Tambahan lagi, anda boleh memilih untuk mempertingkatkan pelan anda dengan manfaat tambahan unik kami, yang direka untuk melengkapi keperluan anda yang meningkat.



Kenapa PruBSN Link Series sebuah Pelan Perlindungan yang amat UNIK??
*Komprehensif ‘Investment Link’ pelan dengan 30 Riders (Manfaat).
*Pelan Takaful yang Pertama untuk Remaja atau Belia – PruBSN FirstLink
*Bonus - Loyalti, EduSmart, AchiveFirst, Tiada Tuntutan (NCB)
*Perlindungan Perubatan Komprehensif
*Fleksibiliti dengan pilihan pada umur tamat tempoh (expiry age)
*Had perlindungan yang lebih tinggi.


PruBSN FirstLink - adalah satu pelan sumbangan berkala berkaitan-pelaburan yang memberi anda kebebasan untuk mengubahsuai pelan bagi memenuhi keperluan gaya hidup anda pada setiap peringkat kehidupan anda. Pelan ini juga meraikan pencapaian dalam kehidupan anda melalui ciri uniknya, Bonus AchieveFirst.

Bermula dengan sumbangan RM100 sebulan, anda boleh memilih tempoh matang apabila mencapai umur 80 atau 100 tahun. PruBSN FirstLink ini sesuai untuk anda yang berumur 19 hingga 25 tahun.


Raikan pencapaian peringkat kehidupan anda. Sempurnakan salah satu daripada peristiwa-peristiwa berikut dan kami akan raikan pencapaian anda melalui Bonus AchieveFirst. Anda akan menerima RM500 jika anda berjaya melakukan peristiwa tersebut sebelum umur anda mencapai 50 tahun. Anda boleh membuat tuntutan ini sekali sahaja-

1. Membeli rumah pertama anda
2. Menunaikan ibadah haji
3. Berkahwin
4. Menunaikan ibadah umrah
5. Apabila anak anda dilahirkan
6. Memperolehi ijazah pasca siswazah

Peroleh Bonus Loyalti

- Bayar sumbangan anda secara konsisten dan kami akan beri anda 5% daripada sumbangan perlindungan tahunan anda selepas lengkap tahun sijil ke 10 dan setiap 3 tahun selepas itu.


Perlindungan berterusan semasa tempoh sukar

- Pelan ini memastikan bahawa perlindungan anda akan berterusan sehingga 6 bulan jika anda tidak mampu bayar sumbangan akibat kehilangan pekerjaan.



PruBSN SmartLink-adalah satu pelan sumbangan berkala berkaitan-pelaburan yang direka untuk menyediakan perlindungan serta membina dana pendidikan yang kukuh untuk anak anda. Pelan ini juga menganugerahkan kecemerlangan akademik anak anda melalui manfaat uniknya, Bonus EduSmart. 

Dengan sumbangan minimum berjumlah RM50 sebulan, pelan yang berpatutan ini disediakan untuk anak anda yang berumur diantara 1 hingga 18 tahun. PruBSN SmartLink ini adalah flexible dimana anda boleh memilih samada pelan tersebut matang apabila anak anda berumur 25 tahun atau anda boleh melakukan perancangan masa hadapan supaya ia tamat tempoh pada umur 80 atau 100 tahun.


Ciri-ciri yang disediakan melalui PruBSN SmartLink:-


1) Anugerah kecemerlangan akademik
Cemerlang dalam pembelajaraan, kami akan MENGANUGERAHKAN anda dengan Bonus EduSmart. Lebih tinggi sumbangan anda dalam pelan ini, lebih tinggi anugerahnya.


-UPSR (50% daripada Sumbangan Perlindungan Tahunan) - RM 600 - 5A
-PMR (100% daripada Sumbangan Perlindungan Tahunan) - RM 1,200 - 7A
-SPM (150% daripada Sumbangan Perlindungan Tahunan) - RM 1,800 - 8A
-STPM atau stam (150% daripada Sumbangan Perlindungan Tahunan) -4A
-Diploma atau Ijazah (200% daripada Sumbangan Perlindungan Tahunan) - RM 2,400 - CGPA 3.5 atau Kelas Pertama
* Contoh pembayaran untuk sumbangan perlindungan berjumlah RM 1,200 setahun


2) Peroleh Bonus Loyalti
- Bayar sumbangan anda secara konsisten dan kami akan memberi anda 5% daripada sumbangan perlindungan tahunan anda selepas lengkap tahun sijil ke-10 dan setiap 3 tahun selepas itu.


3) Pilihan pengeluaran dana
- Anda boleh membuat pengeluaran daripada dana pendidikan untuk menampung perbelanjaan pendidikan tinggi anak anda. Ini termasuk Bonus Loyalti dan Bonus bagi Tiada Tuntutan (NCB) yang telah dikumpulkan.


Bagaimana membuat tuntutan untuk EduSmart Bonus..
1) Pastikan bayaran sumbangan anda adalah terkini.
2) Buat satu salinan yang disahkan benar bagi sijil peperiksaan asal anda.
3) Serahkan salinan di mana-mana cawangan kami di seluruh negara.
4) Selepas ia disahkan, kami akan memberikan anda cek untuk pencapaian anda.


Untuk mengukuhkan lagi pelan, manfaat tambahan berikut boleh disertakan untuk mendapat perlindungan tambahan.


1) Dapatkan perlindungan perubatan dan kesihatan
Sertai Takaful Health2 kami yang inovatif untuk perlindungan kemasukan ke hospital yang menyeluruh dan pembedahan yang memberi ganjaran Bonus bagi Tiada Tuntutan jika anda tidak membuat tuntutan untuk tahun tersebut.
Tingkatkannya lagi dengan Hospital Benefit atau Medical Cover untuk perlindungan tambahan bagi kemasukan ke hospital.


2) Memastikan perlindungan yang berterusan
Pilih daripada pelbagai rider penyumbang yang akan membayar sumbangan masa hadapan anda jika anda disahkan menghidap penyakit kritikal, hilang upaya atau kehilangan nyawa. Anda boleh memilih untuk mendapatkan Joint Contributor yang baru diperkenalkan yang melindungi anda dan pasangan anda bagi memastikan bahawa anak anda terus mendapat perlindungan.


3) Bina dana pendidikan anak anda
Bina dana pendidikan anak anda dengan menyertakan Takaful Saver dan laburkannya dalam dana terurus kami, Takafulink Dana Urus. Untuk mengukuhkan lagi, sertakan mana-mana rider Takaful Saver Contributor kami bagi memastikan dana pendidikan anak anda terus meningkat walaupun anda disahkan menghidap penyakit kritikal, hilang upaya atau kehilangan nyawa.




PruBSN TakafuLink-pelan perlindungan dan pelaburan yang komprehensif untuk mereka yang berumur di antara 26 ke 70 tahun. Pelan ini adalah sama seperti pelan yang sedia ada cuma terdapat penambahbaikan dan manfaat tambahan yang lebih unik untuk pelanggan.




UNTUK DAPATKAN KHIDMAT NASIHAT SECARA PERCUMA, SILA HUBUNGI SAYA DI  019-478 0202~NURUL

No comments:

Post a Comment

 
;